Hrund frá Ormsstöðum

Hejhej här kommer lite kort fakta om Hrund. 

Bus på barnan..

Hrund är ett vackert fuxsto med vacker extriör och utstråling. Hon är 5-gångare och har bra gångarter och finst psyke men blir lätt stressad. Jag har haft henne i ungefär 1,5 år och hon blir bara bättre och bättre. VI har börja tränat för Lasse nu och hon går som en klocka. Han tycker hon är jätte fin att jobba med och att hon är SUPER smart. För hon vet hur hon ska göra för att få allt att gå lätt och hon inte ska behöva jobba. Jag har tänkt att ta ett föl på henne senare när jag har tävlat och grejjat ett tag. Hon hade nog blivit en bra mamma =D.. Jag ska kanske skriva lite om hennes stam också. Hon är efter Ögri frá Háholti och Hvöt frá Ormsstöðum. De sägs att Ögri lämnar mycket av sig själv åt sina avkommor och det kan nog stämma. Han har 9or för bland annat huvud och rygg och har en extriör bedömning på 8,38. Hans totalbedömning ligger på 8,33. Hvöt vet jag inte så mycket om men ska försöka ta reda på mer. // Emilia och Hrund


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0