Fredag (20/3-09)

Idag vaknade jag kl 8 pigg som bara den. Vi hade igentligen Dundretdag men i stället för att gå på den kom jag och Maria på att vi skulle rida ut tsm i Malmberget. Jag for till stallet vid 10 tiden och tog direkt in hästen och började dorsta och fixa. När jag var klar ringde jag Maria och sa att jag började gå och frågade vars vi skulle mötas. Då hade hon inte gett maten än till Baffis så jag fick vänta ett tag. Gick och gav Hrund lite hö så hopn hade något att göra medans vi väntade. Efter ett tag ringde jag och sa att jag började gå och att dom kunde ringa när dom hade börjat gå. När vi väl började gå så var hrund jätte seg. Var typ tvungen att släpa fram henne. När vi var uppe vid kulleisen blev hon livrädd för någon och stutsade som bara den. När vi kom till gångsstigen tänkte jag att jag kunde rida ett tag. När jag hoppade upp var hon inte så seg nå mer. Hon for som ett tok men hon gick fint att stanna. Sen var vi framme vid malmsta och då var jag tvungen att hoppa av och ringa till Anna och Maria och fråga vars dom var. Det körde bilar för fullt så hrund hoppade hit och dit. Anna sa att jag skulle gå ner för någon backe och gå till höger. Jag visste inte alls vars jag var och så började det rasa snö från ett tak, Hrund blev jätte rädd och hoppade omkring. Väl framme vid något skidspår var hon också väldigt hoppig. Jag började gå åt något håll och helt plötsligt såg vi anna,maria och baffis.Vi gick och pratade och tillslut var vi framme i deras stall. Vi fick ett varmt välkommande från lilla hiddis. Vi stoppade hästarna i hagarna ett tag och hjälpte anna att rensa ligghallen. Efter ett tag sa anna att vi skulle fara ut och rida och att vi skulle skritta mkt:).. Maria och jag började fixa super pinglorna och sen bar det iväg. Vi skrittade ett tag och jag frågade om inte vi kunde rida upp till Linda så jag kunde få se Djörfung. Vi red upp dit och där stop hon. VÄRLDENS finaste häst(efter hrund), Jag fick tårar i ögonen och vi fortsatte ner. Vi for mot golfbanan och så började vi trava och så där. När vi kom fram till golfklubben så såg vi en skidåkare och hrund blev helt spänd och kollade. Hon gillar inte riktigt dom. Efter ett tag bar det iväg i världens fart.Efter ett tag frågade jag Maria om hon vela prova Hrund. Hon hoppade upp och sa direkt.. WOOOOOW vilken häst!! Hon började skritta henne och provade ta i munnen, hon släppte direkt och maria var helt fascinerad(eller hur det nu stavas).. Hon började trava henne och hon gick i form. Hon bara skrek att hon älskade min häst, att hon var helt underbar. Hon kom tbx till mig och sa att jag skulle prova Binna. Jag hoppade upp och jag kunde då bara säga samma sak. VILKEN HÄST!! Vi red ett tag och det kom en skyllt: varning för ren. Jag han bara säga det åt maria så kom det 2 renar ut från skogen. Hrund brydde sig inte och tyckte att hon kunde springa med dom. Jag skrattade så att det kom tårar. Ett gäng renar och Hrund och maria mitt i smeten. Efter ett tag vände vi och skulle hem. VI han bara vända så blev det skytte trafik men lastbilar. Shit, vägen var så smal så vi var tvungen att hitta någon stans att svänga in. När alla lastbilar var förbi så började vi rida som vanligt och sen började vi gallopera, tåget körde just bredvid vägen och maria skrek. Få inte panik det går bra.. Jag bara vände mig om och sa: klart det går bra hästen springer ju redan. Vi skrattade och skrattade. Vi skatade av till skritt och min telefon ringde, jag satt med långa tyglar och hörde att maria sa att hennes häst inte vela trava. Jag vände mig om och sa att min häst inte helller vill göra det. Just efter jag hade sagt det började hästen trava med långa tyglar och jag satt och pratade i telefon. maria bara WOW fan va fint hon går. JAg la på och vi skrattade och skrattade. tillslut var jag så pissnödig så jag fick plumas ut i snön och efter mig vard de marias tur. Vi red hem sen och gav hästarna lite hö. JAg ringde mamma och sa att dom fick komma och hämta sadeln och det. Maria förljde mig och Hrund en bra bit. Sen fick vi gå själv. inte för att det gjorde något men;D Vi joggade en bit och sen gick vi. NÄr vi kom hem till stallet var jag och hästen lika trötta. Hrund stop och sov när hon åt. Efter att jag hade gjort henne klar så åkte vi till Monica för hon fyllde år. Vi satt där och snackade ett bra tag och sen for vi hem och sov.// Emilia och Hrund


ytty Det sprutade så mkt snö från binnas hovar så man hade behövt den här utrustningen. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0